Romkocsmából indulva: a szegedi Bödön Piac

2023. 03. 11., szo – 06:51

Csongrád-Csanád vármegye, egyik, hanem a legnépszerűbb, helyi termelői és kézműves találkozó helye, a Bödön Piac. Alapítója mesélt a kezdetekről, célokról, tervekről.

Az elmúlt években, mint érdeklődő vásárló, fogyasztó, már több alkalommal felkerestem a Szeged Plázában, hónapról-hónapra megrendezésre kerülő, Bödön Piacot, mely mind a vásárlók, mind a termelők és kézművesek körében, komoly sikert és elismerést ért el. A piac létrehozójával, Hunyadi-Kardos Renátával beszélgettem a helyszínen, miközben feleségem vásárolt, például vásárhelyi túrós lepényt és más finomságokat.

Renátának mindig is szívügye volt a helyi, termelői piac, ezért az országban több helyszínt is felkeresett, nézelődött, gyűjtötte a tapasztalatokat, jó gyakorlatokat, annak érdekében, hogy Szegeden is belevágjon egy teljesen új piac szervezésébe. Ennek az idén éppen 10 éve, mikor is egy, ma már nem működő romkocsmában megszervezte az első piaci alkalmat. Előtte árusokat, termelőket keresett, és mivel programszervezéssel foglalkozott, nem állt messze tőle a feladat. Persze a piacszervezés, az engedélyek beszerzése, helyszín biztosítása nehéz feladat volt, de már az első piac megmutatta, hogy van igény az ilyen jellegű alkalmakra, mivel 500-600 érdeklődő jelent meg. A kocsmát kinőve, sikerült a Szeged Plázába „átköltöztetni” a piacot, mely helyszínen, akár 90 árust is tudnak fogadni. Jelenleg 150-200 termelővel, kézművessel tartják a kapcsolatot, átlagosan 65-70 árus termékeivel találkozhatnak a vásárlók. Kihasználják a közösségi média adta lehetőségeket, már 23 ezer követője van a piacnak. Mind a három dél-alföldi vármegyéből érkeznek az árusok, a tudatos vásárlók pedig kedvelik a velük való személyes találkozást, sok mindent megtudhatnak a termékeket illetően. Renáta koncepciója az állandó, élő kapcsolattartáson és a folyamatos információ átadáson alapul. Az elmúlt években, a coviddal sújtott időszakban is törekedett arra, hogy felhívja árusai figyelmét a dekoráció, és az ön marketing fontosságára, az internet adta lehetőségek kihasználásra. Büszke arra, hogy sok termelője, kézművese a kezdetek óta árusít a Bödön Piacon, és több termelő az itt megszerzett „árusítói gyakorlat” alapján tudott főállásúvá válni!

Igazi kihívás volt, tapasztalat nélkül, piacszervezésbe belevágni, de a szegedi Bödön Piac példája is mutatja, hogy elérhető a siker, mely a vásárlók és a termelők, kézművesek részéről is kézzel fogható.

Szerző: Benkő Zsolt
Fotó: Benkő Zsolt